5 Haziran 2007 Salı

Öğrenci, Memnuniyet Anketi'nden ne kadar memnun?

Bilgi Üniversitesi öğrencileri, üniversitemizin her yıl düzenlediği “Öğrenci Memnuniyeti Anketi”nde verdikleri yanıtların dikkate alınmamasından yakınıyorlar. İletişim Fakültesi Dekan Yardımcısı Doç. Dr. Aslı Tunç ise, öğrencilerin anketleri doldururken objektiflikten uzak duygusal tepkiler verebildiğini, sağduyulu eleştirilerin ise mutlaka değerlendirildiğini belirtiyor.


Bilgi Üniversitesi öğrencileri, akademik kadroyu değerlendirmek ve kampüs içi yaşam kalitesini yükseltmek amacıyla Öğrenci Sayfası’nda değerlendirilmeye sunulan “Öğrenci Memnuniyeti Araştırması”na mesafeli yaklaşıyorlar. Farklı sınıf ve bölümlerdeki öğrenciler arasında yaptığımız araştırmada, “Görüşlerinizin yönetim tarafından yeteri kadar değerlendirilmeye alındığını düşünüyor musunuz?” sorusunu yanıtlayanların önemli bir çoğunluğu, “hayır” cevabını verdi.
.
Konuyla ilgili görüşlerini aldığımız İletişim Fakültesi Dekan Yardımcısı Doç Dr. Aslı Tunç, akademik kadronun sadece “Öğrenci Memnuniyeti Araştırması”ndan çıkan sonuçlar doğrultusunda değerlendirilmediğini, bölüm başkanlarının ve dekanların gözetimlerinin de önemli olduğunu söyledi. Öğrencilerin görüşlerini belirtirken çoğu kez duygusal tepkiler verebildiğini, kişisel problemlerini öne çıkartıp objektiflikten uzak bir tavır sergileyebildiğini öne süren Tunç, daha soğukkanlı ve eleştirisel yaklaşımların mutlaka üst kurullarda değerlendirildiğini belirtti. Tunç, gençliğin vermiş olduğu heyecanla öğrencilerin çok radikal kararlar beklediğini ifade ederken, “Belli bir kısım beğenmiyor diye öğretim görevlisiyle yönetim arasındaki köprüler bir anda yıkılamaz”, dedi.
.
Aslı Tunç: "Bu görüşler bizim için çok önemli"
.
Özellikle birinci sınıf öğrencilerinin araştırmaya katılım oranının az olduğu hatırlatılması üzerine Aslı Tunç, öğretim üyelerinin mümkün olduğunca herkesi haberdar ve teşvik etmesi gerektiğini hatırlattı. Tunç, bir akademisyen için öğrenci görüşlerinin çok önemli olduğunu savunurken, eleştirileri dikkate alıp ders işleyiş şekline veya tavırlarına yön vermenin olumlu sonuçlar doğuracağına işaret etti.

Aslı Tunç
.
Tunç, öğrenciler tarafından beğenilmeyen ve yetersiz bulunan değerlendirme sorularıyla ilgili ise, öğrenci temsilcileriyle irtibata geçerek eklenilmesi istenilen soruların yönetime sunulabileceğini öne sürdü. Öğretmen-öğrenci işbirliğiyle daha kapsamlı bir “Araştırma Anketi” düzenlenebileceğini savunan Tunç, amaçlarının öğrenci düşüncelerine önem vermek ve bu önemi onlara hissettirmek olduğunu ifade etti.
.
Son olarak gizlilik konusuna da değinen Tunç, öğrenci görüşlerini hiçbir şekilde kim tarafından yazıldığını göremediklerini, zaten önemli olanının da kimin yazdığı değil, ne yazdığı olduğunu söyleyerek sözlerini noktaladı.
.
Zahid Özkara

Hiç yorum yok: